جستجو

مجموع ریال
سبد خرید پرداخت

راهنمای کار با ریموت کنترل های اسپیلت دیواری

بیشترریموت کنترل های اسپیلت دیواری عملکرد مشابهی دارند در این مقاله سعی شده است کاربرد بیشتر دگمه های ریموت کنترل اسپیلت دیواری که در تمامی برند ها که مشترک هستند تشریح گردد. 

بیشتر ریموت کنترل های اسپلیت دیواری مانند اسپلیت ال جی - اسپلیت هایسنی - اسپلیت بویمن - اسپلیت زانتی و برند های موجود دیگر دارای کلید های عملکرد ماشبه می باشند و تنها محل استقرار یا تصویر کلید و گاها تعدا کلید های متفاوت دارند

ریموت اسپلیت هایسنسریموت کنترل داکت اسپلیت

1- دکمه روشن / خاموش     START/STOP  با هر بار فشار دادن روشن و خاموش می شود
2- برای خاموش و روشن کردن نور پنل کولر گازی می‌توانید از کلید Light استفاده کنید.
3- دکمه انتخاب سرعت بادبزن Fan Speen  برای انتخاب چهار نوع سرعت: کم ، متوسط ، زیاد و متغیر 
4- با انتخاب این کلید می‌توانید دمپر را به سمت پایین و یا بالا، تنظیم کنید. تفاوت این کلید با دکمه‌ی Swing در این است که با این دکمه فقط کافی‌ است یک مرتبه کلید را انتخاب کنید تا دمپر به سمت پایین و یا بالا قرار بگیرد.
5- دکمه انتخاب هوای مورد نظر Mode  خنک کننده ، اجرای خودکار ، هوای سالم بدون رطوبت و گرم کننده
6- دکمه تنظیم درجه حرارت اتاق Room Temprature Setting  برای زیاد کردن درجه هوا 
7- دکمه تنظیم درجه حرارت اتاق Room Temprature Setting  برای کم کردن درجه هوا 
8- دکمه خنک کننده پرشتاب Jet Cool  یا TURBO برای روشن و خاموش کردن خنک کننده سریع
گاهی ممکن است تازه به خانه رسیده باشید و بخواهید کلیدی انتخاب کنید تا در مدت کوتاهی اتاق را خنک کند. با انتخاب این کلید می توانید سرمایش سریع را فعال کنید تا طی مدت نیم ساعت، دستگاه اتاق را به دمای 18 درجه برساند. در برخی مدل‌ها این کلید بر روی حالت گرمایش نیز کاربرد دارد و کولر مجهز به گرمایش سریع نیز می‌باشد. با انتخاب این عملکرد، علامت PO بر روی نمایشگر دستگاه و یا کنترل نمایان می‌شود. با تغییر تنظیمات دما، این کارکرد لغو خواهد شد. 
9- کلید Energy Ctrl بر روی ریموت برخی کولرهای گازی قرار دارد و میزان مصرف برق دستگاه را نمایش می‌دهد.
با یک بار انتخاب این کلید، جریان برق ورودی به دستگاه، به واحد کیلووات KW نمایش داده‌ می‌شود.
با انتخاب دو مرتبه‌ی این کلید، میزان مصرف برق کولر از زمان روشن کردن دستگاه تا زمان انتخاب گزینه، به واحد کیلووات بر ساعت KW/H نمایان می‎شود.
10- دکمه ‌ Room Temp و سنجش دمای کولر گازی  برای سنجش دمای اتاق، می‌توانید از کنترل کولر گازی همانند یک دماسنج استفاده کنید و با انتخاب کلیدRoom Temp  دمای اتاق را بر روی نمایشگر ریموت مشاهده نمایید. 
تغییر واحد سنجش دما از سانتی‌گراد به فارنهایت یا برعکس
در برخی مدل‌های کولر گازی زیر کلید Room Temp نوشته‌ای به چشم می‌خورد به معنی اینکه با 5 ثانیه نگه داشتن این کلید، درجه دما از واحد سانتی‌گراد به واحد فارنهایت نمایش داده خواهد شد. بنابراین اگر دیدید دمای کنترل خیلی بالا رفته است نگران نشوید زیرا به احتمال خیلی زیاد، دما به واحد فارنهایت تبدیل شده است.
11- دکمه روشن / خاموش ساعت زمان سنج On / Off Timer  برای تنظیم زمان روشن و خاموش شدن دستگاه 
8- دکمه تنظیم زمان سنج  Time Setting برای تنظیم ساعت بین روشن و خاموش شدن 
9- دکمه تنظیم / توقف ساعت زمان سنج Timer Set / Cancel  برای تنظیم زمان سنج هنگامیکه زمان مورد نظر را تنظیم یا متوقف می کنیم.  
10- دکمه خاموش کردن حالت خودکار  Sleep Mode Auto برای تنظیم خاموش شدن خودکار دستگاه 
11و 12- برای اینکه بهتر بتوانید از کلید Swing کولر گازی ال جی استفاده کنید، در نظر داشته باشید کولرگازی دارای دو دریچه برای هدایت هوا به محیط است. یکی از این دریچه‌ یا همان دمپرها، قسمت بیرونی کولر گازی قرار دارد و هوا را سمت بالا و پایین منتشر می‌کند. این دریچه به صورت عمودی حرکت می‌کند. با انتخاب کلید Swing عمودی، می‌توانید این دمپر را به صورت ثابت یا متحرک تنظیم کنید و یا زاویه‌ی حرکت دمپر را تعیین نمایید.
کولرگازی علاوه بر این دمپر، دمپر داخلی نیز دارد که هوا را به سمت راست و چپ منتشر می‌کند و به صورت افقی حرکت می‌کند. برای تنظیم این دریچه به صورت ثابت یا متحرک، با کلید Swing افقی، می‌توانید این کار را انجام دهید. در نظر داشته باشید در برخی مدل‌ها، کلید Swing افقی وجود ندارد و امکان تغییر زاویه‌ای این دریچه فقط با دست و به صورت مکانیکی امکان پذیر است.
13- لغو تنظیمات تایمر روشن و خاموش شدن دستگاه با استفاده از ریموت کنترل 
14- لغو حالت روشن شدن اتوماتیک دستگاه
15و 16- افزایش و کاهش تنظیم مدت تایمر 
17- تنظیم تایمر روشن شدن اتوماتیک دستگاه
18- دکمه FUNC سبب می شود تا رطوبت داخل یونیت از بین برود تا سبب بوی بد نشود همچنین با تولید یون سبب مرطوب بودن پوست شما خواهد شد یعنی به نوعی کیفیت هوای خنک را بالا خواهد برد. 
19- دگمه SLEEP  : این دکمه همانطور که از اسمش پیداست معروف به دکمه خواب می باشد. مثلا می توانید زمان خاموش شدن کولر گازی را در نزدیک صبح یا نیمه شب خاموش تنظیم کنید. هنگامی که این حالت خواب فعال شده باشد شکل یک ستاره خوابده نمایان خواهد شد.
19- عملکرد سلامتی ، این دکمه در همه ی کولر گازی های وجود ندارد، بلکه تنها در کولر گازی هایی که دارای حالت سلامت هستند تعبیه شده است. قابلیت Health یا حالت سلامت باعث یونیزه شدن اکسیژن و باروری آن توسط یون منفی می شود پس از آن به داخل اتاق پمپاژ می شود. در این حالت هوای تمیز و بهداشتی وارد محیط شده و سبب ضدعفونی کردن و میکروب زدایی هوای اتاق می شود. فعال سازی حالت Health  تاثیر چندانی در میزان گرمادهی یا سرمادهی کولر گازی ندارد، تنها به مقدار کمی باعث افزایش میزان برق مصرفی می شود.
قابل ذکر است در صورتی که دمای کولر گازی کمتر از 4 درجه تنظیم شده باشد این قابلیت غیر فعال می شود و حتی با فشردن دکمه آن بر روی ریموت کنترل هم قابل فعال سازی نخواهد بود.
این قابلیت مزیت های زیادی دارد ازجمله با از بین بردن میکروب، باکتری و عوامل دیگری که برای انسان خطر محسوب می شود، باعث حفظ سلامت کاربران می شود. از سوی دیگر این قابلیت باعث می شود مکانی که کولر گازی در آن فعالیت دارد برای تمامی افراد در هر سنی با هر بیماری مناسب باشد، و آرامش خاطر  را به کاربران هدیه دهد.

21- I Feel  در این حالت دستگاه به کمک حسگر دمایی که دارد، دمای محیط را تشخیص داده و بر اساس آن، عملکرد سرمایش یا گرمایش، میزان دما و سرعت حرکت فن را به طور خودکار تنظیم می‌کند.
22- با فشردن این دکمه، دستگاه شروع به تولید باد معمولی می‌کند و در واقع تبدیل به یک دستگاه خشک ‌کن می‌شود. شاید بشود آن را به یک سشوار با باد گرم ملایم یا یک خشک‌کن تشبیه کرد.
23- با فشردن این دکمه می‌توانید ساعت جاری روز را تنظیم نمایید.  علاوه بر اینکه با تنظیم کردن ساعت، می‌توانید از طریق کولر گازی در جریان ساعت قرار بگیرید، برای تنظیم کولر گازی بر روی یک ساعت مشخص برای اینکه اتوماتیک خاموش یا روشن شود، نیاز است که ساعت تنظیم باشد.

 

ریموت کنترل اسپلیت هایسنس

ریموت اسپلیت هایسنس

جدول

روشن کردن کولرگازی به طور خودکار در زمان تعیین شده
مراحل روشن کردن کولرگازی به طور خودکار در زمان تعیین شده به صورت زیر است:
دکمه ON را بزنید.
شکلک زیر، پائین صفحه نمایش شروع به چشمک زدن می‌کند.

 

دکمه‌های بالا یا پایین را برای انتخاب دقیقه بزنید.
دکمه SET/CLEAR را برای اتمام تنظیم بزنید.


لغو تنظیمات تایمر
برای لغو تنظیمات تایمر با کنترل کولر گازی به صورت زیر عمل کنید:
دکمه ON را بزنید.
دکمه ON یا OFF را برای انتخاب لغو تنظیمات تایمر بزنید.
دکمه SET/CLEAR را بزنید.
برای لغو کلیه تنظیمات تایمر دکمه SET/CLEAR را بزنید.